Bijna bijna bijna.. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Mara Rosendahl - WaarBenJij.nu Bijna bijna bijna.. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Mara Rosendahl - WaarBenJij.nu

Bijna bijna bijna..

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

29 Juni 2011 | Nederland, Delft

Yihaaaaaa
BIJNA!

Net thuis van het vervelendste tentamen ooit..
1 pluspuntje: die hoeft voorlopig niet meer, pas volgend jaar weer!
Morgen lekker deadlines en presentatie, gelukkig hoef ik maar van 9.00 tot 17.00 uur aanwezig te zijn. Om vervolgens nog precies een avond en een nacht te hebben voor het laatste tentamen. Wat zal ik scherp zijn. Nando is druk bezig met zijn afstudeerscriptie (Bachelor), ja echt een leuk stel zijn we.

Als dit voorbij is hebben we nog ruim een week om 2x te verhuizen, naar niks. Lang niet gek.

Maar elke keer als ik naar de blauwe plek op mijn arm kijk, denk ik (behalve *vaccinatie-gaatje-hoofdtussendeknieen* ook vooral) aan onze reis.
Jawel jawel, het is bijna tijd!

Nieuw paspoort -zo eentje met een foto waarvan je zegt 'goh, mogen dode mensen tegenwoordig ook gewoon een paspoort aanvragen?'-is aanwezig.
Fijn, nu officieel een echte Delftenaar, net nu ik over een week naar Amsterdam verhuis.
(En ja, dat doet pijn. Ik had oprecht heel graag 'gemeente Amsterdam' in mijn paspoort hebben staan)
Het Visum voor Vietnam staat mooi op mn eerste bladzijde (of nouja, de tweede, eerst is er een pagina voor eventuele kinderen. Gemeente Delft kijkt vooruit).  

We zijn er dus helemaal klaar voor:

Rinske opzoeken in Hongkong, daarna mijn verjaardag vieren in Thailand (Bangkok, en Kanchanaburi, toch nog even de waterfalls bekijken, het moet van Sanna) en vervolgens via Cambodia (bomen, tempels) naar Vietnam! Daar reizen we heerlijk van beneden naar boven, en dan gaan we alweer naar huis (om mijn her voor te bereiden van het tentamen dat ik overmorgen ga proberen te halen).

Het punt is: WE GAAN!

Bijna dan.







  • 01 Juli 2011 - 20:20

    De Zus.:

    ik weet wel dat je het best druk hebt Maartje maar waar blijft verslag nummer twee? Gewoon om mij blij te maken? Omdat ik hard moest lachen? Om bijvoorbeeld, je paspoortfoto? Omdat dat gezond is? Voor mij? Lachen? Ja? Ga je dat dan dus nu heel gauw even schrijven? Dankje.

    Jaaaaaaaaaaaa. Want jullie gaan! En ik draag moeiteloos en met liefde mijn lot van de achterblijvende. Het betekend: mijn jouwreiscollumn-verslaving wordt eindelijk weer gevoed. Ik kan niet wachten. Het afkicken zal zwaar worden, dat weet ik nu al of nog steeds, van de vorige keer. Maar dat zien we dan wel weer. En.... ik heb Mees. Natuurlijk. Niet te vergeten.
    Jullie goudhaartje, jullie poezelige huisgenoot. De allerliefste.
    ik kan niet wachten.
    Elke dag zullen Mees en ik uitkijken naar een verslag. Ik zal hem voorlezen. We zullen samen skypen dat het een lieve lust is. Natuurlijk ook zal ik hem troosten als ie jullie mist.
    In ieder geval...
    Ik ben blij voor jullie. Dat jullie gaan. En inderdaad, die verdomde watervallen. Bekijken die dingen! En alle zeven 'terrassen' (ietwat misleidende term, maar dat zul je de dag erna wel voelen), beklimmen om aldaar verrast (o! wat een verrassing!!!) te worden door lichblauw melkachtig water met daarin drijvend, kleine, lieve, met oranje lendendoeken versierde monnikjes.

    Lieve zus, je bent nu vast gewoon lekker aan het slapen om bij te komen van de tentamen aanslag en je gaat pas over twaalf dagen weg maar ik zeg nu alvast: kijk niet te vaak naar je vaccinatie pleistertje/haal hem van je arm en plak hem boven je bed of in je agenda zodat je er wel vaak naar kunt kijken en je heeeeeeeel erg kunt verheugen op de fantastische reis!!

    Heeeeeeele dikke kus!

    -en tot snel-

  • 13 Juli 2011 - 21:27

    Simone:

    Hoi Lieverds,
    Zijn jullie al aangekomen?
    Ik hoop dat jullie alvast een hele fijne tijd hebben. Veel nieuwe belevenissen, dus dat zal wel lukken.

    Nando, ik heb vanavond ontzettend goed nieuws gekregen over Ali, je weet wel de jongen waarover ik het met je gehad heb. Hij heeft een verblijfsvergunning gekregen!!!! Goed hè?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Actief sinds 13 Juli 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 34840

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 22 Augustus 2016

Cuba baby!

08 Juni 2013 - 05 Juli 2013

Afstuderen in India!

12 Juli 2011 - 16 Augustus 2011

Hongkong, Thailand, Cambodia en vooral VIETNAM

16 Juli 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: