Afstuderen in India! - Reisverslagen van Mara Rosendahl - WaarBenJij.nu Afstuderen in India! - Reisverslagen van Mara Rosendahl - WaarBenJij.nu
Afstuderen in India!

Van 8 juni tot 5 juli verblijven Nando, Dick en ik in Ahmedabad, India.
Voor mijn MSc IDE afstudeerproject doe ik mee aan de 'Reinvent the toilet Challenge' (RTTC) van de Bill & Melinda Gates foundation & de TU Delft. We proberen met het RTTC-team openbare toiletten te ontwerpen voor mensen die wonen in Indiase slums, waarbij menselijk afval omgezet kan worden in waardevolle zaken (als energie).
Mijn taak, als afstudeerder in de 'Design for Interaction' richting, is om er voor te zorgen dat ook de vrouwen met een gerust hart hun behoefte kunnen doen (iets wat in de huidige situatie helaas lang niet altijd het geval is!). Omdat vooral bepaalde periodes veel problemen opleveren voor vrouwen (en omdat ik dol ben op bloed), zal ik me geheel richten op menstruerende vrouwen.
Nogal een uitdaging? Zeker!
Dit onderwerp is enorm taboe in India en vrouwen praten er -ook daar- waarschijnlijk niet heel graag over.
Precies daarom vetrek ik straks, volledig gehuld in bedekkende kleding en met een neppe trouwring om de vinger, naar de slums van Ahmedabad. Lekker kletsen over bloed!