I'm singing in the rain! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mara Rosendahl - WaarBenJij.nu I'm singing in the rain! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mara Rosendahl - WaarBenJij.nu

I'm singing in the rain!

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

26 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Hello!
Zoo, we zijn eindelijk helemaal bijgekomen en het is hier fan-tas-tisch!
Hoewel het nu wel weer tijd wordt om deze plek te verlaten hebben we hier een geweldige tijd gehad. We zijn eerst een dag of 2, 3 lekker lui naar het (prachtige) strand geweest.
We waren zo blij dat we een fijne kamer hadden gevonden en we waren echt toe aan een uitrust-momentje na alle heftige indrukken en helse ritten. Toen we besloten dat het tijd werd om weg te gaan zagen we dat de halfmoonparty bijna gehouden zou worden. Aangezien wij de fullmoon niet helemaal meegekregen hadden besloten we nog een dag te blijven hier. We zouden overdag een boottocht om het eiland maken en 's avonds naar de halfmoonparty.
Toen we 's ochtends wakker werden stormde het ontzettend! Conclusie: geen boottochtje voor ons. Onze maagjes deden het net weer!
Later bleek dat de boottochtjes ook niet door gingen met dit weer.
We hebben een scootertje gehuurd (3 euro voor 24 uur!!) en zijn een beetje over het eiland gaan crossen. Eerst heel voorzichtig.. en later natuurlijk knoerthard (30 km per uur).
Wat was dit leuk! We waren de enige op het hele eiland met een helm op maar dat maakte het niet minder leuk. Toen was het tijd voor de halfmoon. Helaas vonden wij in ons oh zo fijne hutje een gigantische kakkerlak.. paniek? neuh hoor. Het was de 4e kakkerlak die we zagen en wat waren we dapper. Vooral Nando, die heeft het beestje opgepakt en buiten gezet.. Helaas brak het diertje wel waardoor de muur waarschijnlijk onder de eitjes zou zitten.. Dus moesten wij eerst ons huisje schoonmaken voordat wij naar het feest konden! Na de tassen grondig onderzocht te hebben konden we dan toch echt gaan. Probleem: de halfmoon was helemaal niet in ons stadje, waar de fullmoon ook was. Nee het was ergens midden in de jungle.. ach, dan maar een taxi. Met 11 mensen in 1 taxi de jungle in: ole! Eerst dachten we dat het een slap aftreksel was van de fullmoonparty, en dat was het ook eigenlijk. Er moest entree betaald worden en de drankjes waren duuuur. Er werd verder alleen maar hele nare muziek gedraaid. Maar toen kwam het: een geschenk uit de hemel: regen!
Het water kwam echt met bakken uit de lucht, het leek wel een douche, en echt: het was fantastisch: midden in de jungle, tussen de palmbomen, in de regen, met honderden doorweekte mensen dansen in een modderpool! Wat een feest. Nando ligt nu nog steeds in bed (het is hier 16.00 uur 's middags) en ik ben maar even naar een internetcafe gegaan. De foto's volgen!

Morgen willen we verder reizen naar Krabi, Ao Nang, Railay en Ko Phihi.
We zullen zien..

Oh: ik ben een grote muggenbult, geen idee waarom, het lijkt wel alsof muggen hier een voorliefde hebben voor deet. Ik ben namelijk van mening dat ik de enige ben die me insmeert en ook de enige die gestoken wordt, frustrerend..

LIEFS!

• 26 Juli 2008 - 14:09

Marijke:

Dag lieve schat,
    Wat fijn om weer iets over jullie reilen en zeilen in Thailand te horen. Mara, wat vervelend dat die muggen jou steeds moeten hebben. Verkopen ze geen afterbite of prik-weg daar?
    Jullie raken ook al aardig gewend aan vreemde beesten zo te lezen.
    Wat leuk dat jullie een scooter heben gehuurd en daarmee over het eiland konden scheuren, haha. 30 Km/u lijkt me overigens hard genoeg. Toch??
    Dag moppie, groeten aan Nando en goede reis verder.
    Kus mama
    PS
    Ik heb lekker gezongen gisteren. Het stadskoor bestaat nu uit 822 mensen. Nando, alleen mannen mogen zich nog aanmelden.......

• 26 Juli 2008 - 18:09

René:

Hoi Maar en Nando,
    Blij weer even iets van jullie te vernemen. Niet dat ik ongerust ben of zoiets, (bedankt voor je sms-je Maar) want jullie zullen het wel ontzettend druk hebben met van alles.
    Leuk trouwens dat scootertje. (ging ie echt niet harder?)Op die manier zie je wel heel veel van de omgeving hè.
    Trouwens dat dansen in de regen lijkt me ook wel een bijzondere belevenis.
    In ieder geval, geniet met volle teugen en de groetjes ook aan Nando.
    Pap

• 27 Juli 2008 - 15:21

Ruud En Simone:

Lieve Nando en Mara,
    Jullie maken wel heftige dingen mee! Maar ook erg leuk zo te horen. Fijn om af en toe iets over jullie reis te lezen. Wat moedig van nan om die kakkerlak zo maar op te pakken! en wat vervelend van de muggen, dat zal wel komen van de warmte in combinatie met de regen.
    Wij zijn vanmiddag teruggekomen uit Frankrijk. Het was heerlijk en we hebben ontzettend geluk met het weer gehad. Vannacht overnacht in Reims, wat een mooie stad is dat.
    Nog heel veel plezier en ik zal elke dag even kijken op deze geweldige website!
    Liefs van mamma en pappa

• 28 Juli 2008 - 15:41

Michou:

jippie wat leuk allemaal! ik herken er zoveel in! en voor de boot moet je natuurlijk reisziektepillen nemen, doos!

have fun, xxx

• 04 Augustus 2008 - 10:26

Moi:

ow maartje dit klinkt geweldig...zucht, zwijmel.
    Ik wil ook daar heen.
    Vet leuke foto ook.
    Thailand is leuheuk he?! :)
    Kusjes voor jullie saampies! (weet niet of je deze vertraagde berichten nog leest maar dat geeft niet. Ik lees weer verder! kussies!