Daar staan we dan.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mara Rosendahl - WaarBenJij.nu Daar staan we dan.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mara Rosendahl - WaarBenJij.nu

Daar staan we dan..

Door: Mara

Blijf op de hoogte en volg Mara

18 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Jaja, daar staan we dan, met ons rugzakje. Overal tuktuk's en taxi's en duizenden Thai die langs ons heen zoeven.
Ik zeg: HELP!

Alles is heftig, echt niet normaal. Waar zal ik eens beginnen? Hmm, bij de reis maar. De reis verliep fantastisch! Hoewel we vergeten waren uit te stappen bij Dusseldorf Flugthaven waren we er toch ruim op tijd dankzij de belachelijke hoeveelheid 'spelingstijd' die we hadden genomen. Dusseldorf airport is fantastisch! Met een of ander hangend treintje (a la achtbaan) zijn we naar de vertrekhal gebracht.
Daar konden we (arme mara, paniekpunt 1) onze tassen niet sealen. 'Dusseldorf Flugthaven gibt keine verpackungsapfraat'. Noujaa dan niet. Backpack dichtgeknoopt en ingeleverd. We werden gelijk afgeleid door de prachtige stewardesjes van Emirates.
Ongelooflijk hoe luxe Emirates is!!
Dekentje, koptelefoon, prive televisietje waarop je zowel films (naar keuze) kon kijken als spelletjes kon spelen als kon bellen als kon emailen als kon zien wat er onder het vliegtuig gebeurde.
Feest! Ook was verder alles gratis, drinken, drank, eten, alles.
Lang leve de vakantie, dachten wij.

Aangekomen op Dubai: HEET!
We stapten uit het vliegtuig en echt, het was niet normaal! Die warmte, ongelooflijk. Overal mannetjes in witte jurk en vrouwen geheel in zwart gehuld, letterlijk van top top teen. Wel vaak mooi versierd met diamantjes..
We hadden helaas geen tijd om Dubai in te gaan, misschien op de terugweg.

Tja, en toen waren we dus in Bangkok.
Even zoeken naar een taxi die ons niet wilde oplichten.. Helaas niet gevonden! Voor iets teveel geld (lees: 5 euro) zijn we dan toch maar naar Bangkok gegaan.

Ja, daar stonden we dan, met ons rugzakje. Zoekend naar ons Guesthouse. Het was een avontuur maar we hebben het gevonden!
En ohjeej, wat stinkt het hier! Op straat staan overal stalletjes met eten, en Thais eten is nou eenmaal heftig van smaak, en dus ook van geur.. Ook praten alle Thai tegen ons: wil je dit wil je dat? Only ten baaaht for you. No thanks, we're fine..
Maar fine zijn we niet echt.. haha.
De buik rommelt goed en we voelen ons niet helemaal jofel nootje.

Gelukkig hebben we voor vanavond een vipbus geboekt en een superspeedboat naar Ko phangan, het backpackerseiland met de Full Moon Party. Ik hoop dat we daar veilig aankomen en dat we de reis overleven..
Als we weer in Bangkok zijn, zijn we vast al wat meer gewend en kunnen we dit aan. Haha, sure.

Nou mensjes,
Leuk dat jullie reageren en tot de volgende keer!
Liefs

• 18 Juli 2008 - 08:38

Dasha:

Waauw het klinkt allemaal geweldig!!!! (dat vliegtuig klinkt al als hemel, zou zwaar de neiging hebben niet uit te stappen)xxx

• 18 Juli 2008 - 11:24

Katy:

Wow! Klinkt heel spannend allemaal daar in Bangkok! Geniet ervan!
    xx

• 18 Juli 2008 - 14:54

Anna:

Haaalllloooo!!!

Vakantiegangers!!!! Heerlijk... Moet vaak aan jullie denken... Super zeg.. Ook heel erg leuk dat we jullie kunnen volgen.. Raak alleen niet te gestresst om een internetcafé te zoeken. Ga maar vooral genieten! Heel veel plezier! Wij genieten ook nog even van onze laatste daagjes! Hier gaat alles goed. Geniet ze! En beterschap voor nando, maar met zuster mara moet dat geen probleem zijn!

Liefs,
    De Familie Flodder in Frankrijk!

• 18 Juli 2008 - 14:56

Marijke:

Dag lieve schatten,

Wat heerlijk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ga maar lekker genieten van al het moois om je heen. Veel plezier in het zuiden!

Kus Mama

• 18 Juli 2008 - 15:31

Ruth En Anna:

Hee Maar en Nando!

Nog even een berichtje van hier! Wij zaten net op de site van Puck te lezen, (nicht van Anna, zus van Ruth) Zij gaat vanavond ook naar dat feest van jullie! Als jullie haar zien, doe haar de groeten! Misschien is Liset daar ook, doe haar ook maar de groeten!

Wat is de wereld toch klein!

Kus van ons

• 19 Juli 2008 - 04:09

Rik:

Hey gelukkig goed geland en opweg! Ik ben toch wel een beetje jaloers hoor! echt vet zo'n reis! Groeten aan nan, en veel foto's maken:)
    Kuz

• 19 Juli 2008 - 18:02

René:

Hoi Mara,
    Goed dat jullie zo'n goede reis hebben gehad.
    ik ben wat laar met terugschrijven want ik had nog geen bericht gehad dat jullie al een bericht hadden geschreven.
    Vanaf nu ga ik het regelmatig bijhouden.
    In ieder geval heel veel plezier en mooie momenten
    en geniet er met volle teugen van.
    Veel liefs, Pap